Nove Transportne odredbe

Paket mjera za mobilnost: Parlament usvojio stajalište o izmjeni pravila o cestovnom prijevozu
Priopćenje za tisak PLENARNA SJEDNICA
- jasna pravila o plaći vozača i razdobljima za odmor
- trodnevno ograničenje za kabotažu
- rjeđe ali bolje kontrole i pregledi na cesti
- Nova pravila za cestovni prijevoz tereta.Parlament za izmijenjena pravila radi suzbijanja nezakonitih praksi u cestovnom prometu i poboljšanja radnih uvjeta za vozače.Parlament je u četvrtak donio stajalište za pregovore s Vijećem o revidiranim pravilima za upućivanje vozača, vremenu za odmor vozača i boljoj provedbi pravila o kabotaži. Europarlamentarci također žele da se stane na kraj narušavanju tržišnog natjecanja prijevoznika uz pomoć fiktivnih poduzeća.Pravednije tržišno natjecanje i borba protiv nezakonitih praksi u međunarodnom prometuKako bi pomogao u otkrivanju kršenja pravila kod cestovnog prijevoza, Parlament želi zamijeniti postojeća ograničenja u vezi s brojem kabotaža (aktivnosti prijevozničkih poduzeća koje se obavljaju unutar nacionalnog tržišta izvan njihove vlastite zemlje) i vremenskim ograničenjem (3 dana) te želi uvesti registraciju prelazaka granice putem tahografa u vozilu.Kako bi se spriječile sistemske kabotaže, postojat će "razdoblja mirovanja" u kojima će vozila morati ostati u svojoj domicilnoj zemlji (60 sati) prije no što krenu na svoju sljedeću kabotažu.U svrhu borbe protiv fiktivnih trgovačkih društava, prijevoznici u cestovnom prijevozu tereta morat će moći dokazati da obavljaju znatne aktivnosti u državi članici u kojoj su registrirani. Budući da operateri za pružanje usluga prijevoza sve više upotrebljavaju laka gospodarska vozila, oni bi trebali raditi u skladu s normama EU-a za prijevoznike, smatraju zastupnici u Europskom parlamentu.
Jasna pravila o upućivanju vozača i smanjenju birokracije za prijevoznike.Pravilima na razini EU-a o upućivanju vozača osigurat će se jasan pravni okvir za primjenu pravila o upućivanju radnika u izuzetno mobilnom sektoru prijevoza kako bi se spriječila birokracija uzrokovana različitim nacionalnim pristupima te osigurala pravedna naknada za vozače.Zastupnici žele da se pravila o upućivanju vozača primjenjuju na kabotažu i prekogranične prijevozne djelatnosti, isključujući provoz, bilateralne operacije i bilateralne operacije s jednim dodatnim utovarom ili istovarom u svakom smjeru (ili nijednim na polasku i dva na povratku).Zastupnici EP-a žele da se upotrebljavaju digitalne tehnologije kako bi se olakšao život vozača i provjere njihova kretanja. Osim toga, žele da se nacionalna tijela usredotoče na poduzeća za koja znaju da ne poštuju pravila, a da manje provjeravaju operatere koji rade u skladu sa zakonom.Bolji radni uvjeti za vozačeZastupnici u Europskom parlamentu također su predložili izmjene kako bi se osigurali bolji uvjeti odmora za vozače. Poduzeća će morati organizirati svoj raspored rada tako da se vozači mogu redovito vraćati kući (najmanje svaka 4 tjedna). Obvezno vrijeme odmora na kraju tjedna ne smije se koristiti u kabini kamiona, zaključili su zastupnici. Stajalište EP-a o pravilima o upućivanju vozača odobreno je s 317 glasova za, 302 protiv i 14 suzdržana.Stajalište o pravilima o razdobljima odmora vozača odobreno je s 394 glasa za, 236 protiv i 5 suzdržanih.Stajalište o izmjenama pravila o pristupu djelatnosti cestovnog prijevoznika i tržišta cestovnog prijevoza tereta, kojom se utvrđuju pravila o kabotaži i rješavanju pitanja fiktivnih trgovačkih društava, usvojeno je s 371 glasom za, 251 protiv i 13 suzdržanih.
KONTAKT:
- Jaan SOONE
Press Officer- (+32) 2 283 22 82
- (+33) 3 8817 3473 (STR)
- (+32) 498 98 33 29
- jaan.soone@europarl.europa.eu
- Snježana KOBEŠĆAK SMODIŠ
Press Officer- (+32) 2 28 32547
- (+32) 470 96 08 19
- snjezana.kobescak@europarl.europa.eu