Jedna petina njemačkih kamiona je neiskorištena. Jednostavno ne možemo dobiti više vozača - priznaje Sebastiana Lechnera, člana uprave Saveznog saveza pošiljatelja u intervjuu za Bayerischer Rundfunk. Mnogo je razloga zbog nedostatka vozača u Njemačkoj - niskim plaćama, stresom i vremenom.
U Njemačkoj postoji manjak od oko 45 tisuća vozača kamiona i manjak je u porastu. Prema lokalnim medijima, oko 30 tisuća vozača svake godine napušta ovu profesiju. Demografija je u nepovoljnom položaju u transportnoj industriji. Od 1,5 milijuna vozača koji su imali dozvolu vozača u 2016. godini, više od milijun osoba je više od 45 godina.
Zašto nema interesa za vozačku profesiju?
Nedostatak osoblja u transportu u Njemačkoj, kao i u ostalim europskim zemljama, rezultat je slabe privlačnosti profesije. To zauzvrat uzrokuje loša slika vozača, visoki troškovi primanja kvalifikacija, relativno niske plaće (u prosjeku oko 2.400 eura godišnje) i naknade vezane uz rad. Problemi uključuju konstantan stres, vremensko razdoblje, odvajanje od obitelji i pravnu neizvjesnost (sve više i više restriktivne EU i nacionalne propise).
U Njemačkoj je, osim nestašice osoblja u transportnoj industriji, ukidanje obveza vojne službe pridonijelo trenutnoj situaciji. Obveznici koji su odlazili u civilu iz Bundeswehra često su imali dozvolu u džepovima. Njemačka vojska godišnje je trenirala oko 15 tisuća vozača kamiona.
Vozači iz inozemstva i izbjeglice nada za Njemačku?
Krajem 2016. godine broj profesionalnih vozača kamiona koji podliježu socijalnom osiguranju u Njemačkoj iznosio je 555,5 tisuća vozača. Prema transportnim organizacijama, procjenjuje se da će oko 45 tisuća zauzetih kamiona odgovarati potrebama tržišta. Ipak, postotak kamiona koji stoje u Njemačkoj pokazat će manjak veći od dvostruko većeg.
Zbog nedostatka zanimanja za zanimanje u zemlji, Njemačka sve više i više želi zaposliti strane vozače. "Čak će i oni koji ne govore jezik." Godine 2016. udio stranih ljudi zaposlenih u Njemačkoj dosegnuo je najvišu razinu u povijesti - 15,5 posto prema podacima Savezne agencije za zapošljavanje. Došli su uglavnom iz zemalja istočne Europe.
Kontroverzna inicijativa transportne unije iz Schleswig-Holsteina (UVL) "Vožnja u novoj budućnosti" može biti znak očaja industrije uzrokovan nedostatkom ljudi spremni za rad iza volana. Zajedno s njemačkim Crvenim križem, UVL želi olakšati imigrantima da poduzmu prvi korak prema karijeri vozača kamiona. 25 inicijatora priključilo se 25 otpremnika iz regije, a za samo nekoliko dana dolazilo je 90 izbjeglica iz države.
Hoćemo li uskoro gledati migrante kako voze po Europi ?
Možda , vrijeme će sve pokazati.