Duple prikolice u EU?! Moguće....

Analizom duplih prikolica promatrana su duža vozila do 34 metra duljine i težine do 78 tona raspoređena na do 11 osovina.
Izvješće analizira očekivane učinke pokretanja eksperimenta s dvostrukim prikolicama na odabranim cestama u Danskoj. Smanjenje CO2 procjenjuje se na ukupno 22.000 tona u 15 godina - od 2023. do 2037. godine.
Test korištenja dvostrukih prikolica u stvarnom životu također bi zahtijevao ulaganja u cestovnu mrežu u iznosu od 36 milijuna DKK, dodaje se u bijeloj knjizi. S druge strane, procjenjuje se da će pilot imati socio-ekonomski povrat od 300 milijuna kruna tijekom 15 godina.
Ogroman dobitak došao bi od uštede vremena i nižih troškova vožnje manjeg broja teretnih vozila. Prema izvješću, društvo bi zapravo dobilo 61 milijun DKK, čak i ako je suđenje pauzirano nakon pet godina.
Analiza preporučuje uvođenje testa na otprilike 900 kilometara cesta, gdje bi se smjela voziti s duplim prikolicama do 34 metra ukupne mase 70 tona.
Eksperimentalna cestovna mreža odabrana je na temelju toga koje su ceste najprikladnije u pogledu sigurnosti prometa.
Dansko udruženje za cestovni teretni promet ITD pozdravlja mogućnost prijevoza iznimno dugim kamionima, ali bi voljela vidjeti da mreža ruta postane opsežnija i da se umjesto toga poveća ukupna težina.
Što se tiče tehničkih zahtjeva i sigurnosti; izvješće kaže da ništa ne ukazuje na to da bi dvostruke prikolice trebale povećati rizik od nesreća - ali se također ističe da duži kamioni predstavljaju određene izazove. Zbog toga treba pažljivo birati cestovnu mrežu na kojoj će se moći koristiti duple prikolice.
Analiza također dodaje da se izazovi vezani uz zahtjeve kočenja itd. mogu riješiti tehnološki.
Za početak testiranja duplih prikolica potrebno je još nekoliko političkih odluka, stoga se još ne zna kada i kako će projekt započeti.
Izvor: Danska Vlada...
